نوشتن کپی بهینه سازی شده: راهنمای نهایی
خانه / آموزش / سئو و بهینه سازی / نوشتن کپی بهینه سازی شده: راهنمای نهایی

نوشتن کپی بهینه سازی شده: راهنمای نهایی

نوشتن کپی بهینه سازی شده: راهنمای نهایی
نوشتن کپی بهینه سازی شده: راهنمای نهایی

SEO copywriting  هر دو عنصر کلیدی و یک چالش در هر استراتژی جستجوگر است. به عنوان موتورهای جستجوگر متون عنکبوتی، محتوای وب سایت شما باید به درستی به الگوریتم (همیشه در حال تغییر) موتورهای جستجو تنظیم شده است. در بالای آن، متن شما باید به نحوی نوشته شود که مخاطبان شما از نوشتن شما لذت می برند و درک می کنند.

در این راهنما بصورت کامل به مسئله  SEO copywritingخواهیم پرداخت، من شما را در فرایند تحقیق کلمه کلیدی و ۳ مرحله از فرایند نوشتن راهنمایی می کنم. این راهنما باید به شما کمک کند که بهینه سازی مقالات و قابل خواندن که شما در وب سایتان نیاز دارید را بنویسید!

مطالب این راهنما SEO copywriting را پوشش می دهد:

  • بهینه سازی نوشته های کپی شده (SEO copywriting) و کل بهینه سازی (SEO)
  • قبل از نوشتن: همیشه تحقیقات کلید واژه شروع می شود
  • سه مرحله نوشتن مقاله
  • مرحله اول فرایند نوشتن: آماده سازی متن شما
  • مرحله دوم فرایند نوشتن: نوشتن متن شما
  • مرحله سوم فرایند نوشتن: اصلاح متن شما

بهینه سازی نوشته های کپی شده (SEO copywriting) و کل بهینه سازی (SEO)

در افزونه  Yoast، ما اعتراف می کنیم آنچه ما به عنوان کل SEO,SEO می نامیم. به نظر ما هدف اصلی شما باید ساخت و نگهداری بهترین وب سایت باشد. رتبه بندی در Google به طور خودکار به این صورت خواهد بود که وب سایت شما با کیفیت بسیار بالا باید باشد.

گوگل می خواهد به مشتریان خود خدمت کند. مأموریت آنها این است: برای تهیه فهرست همه اطلاعات جهان و آن را به طور جهانی در دسترس همه قرار داده است. البته گوگل نیز علاوه بر این، می خواهد پولی بپردازد، اما اگر بخواهیم اطلاعات جهان را در دسترس قرار دهیم، باید به نتایج افرادی که به خواسته های آنها پاسخ می دهد، نشان دهیم. در غیر این صورت افراد مایلند از Google استفاده کنند. بنابراین، بگذارید در مورد تمایل گوگل برای نشان دادن بهترین نتایج به توافق برسند: اگر وبسایت شما بهترین تارنما در بازار وب باشد، گوگل می خواهد آن را رتبه بندی کند.

SEO  یکپارچه استراتژی بازاریابی بین رشته ای است که با هدف ایجاد بهترین وب سایت در یک بازار خاص تو رفتگی درمی آید. برای انجام این کار، طراحی فنی وب سایت شما باید عالی باشد،UX  وب سایت شما باید بی عیب و نقص و جنبه های امنیتی را پوشش دهد. مهمتر از همه، محتوای وب سایت شما باید به خوبی نوشته شده باشد و با هدف مخاطبان وب سایت شما در خدمت شما باشد. چنین رویکردی مستلزم مهارت های پیشرفته SEO copywriting است.

برای اینکه مطمئن شوید وب سایت شما از بهترین ها در بازار وب تو در تو در اینترنت است، متن در وب سایت شما باید خوب و آسان برای خواندن باشد.  بدون ایجاد یک امتیاز برای کیفیت متن خود، باید متن خود را به دلخواه موتورهای جستجو تغییر دهید و متناسب کنید.  فرآیند copywriting SEO به شدت شبیه فرآیند نوشتن هر متن دیگر است. این بدان معنی است که کار سخت است و برخی از ما استعداد نوشتن بیشتری نسبت به دیگران داریم. متأسفانه، همه ما نمی توانیم همینگونه باشیم، اما با برخی آموزش ها، هر کسی باید قادر به انجام برخی از کپی رایت مناسب SEO باشد.

بیشتر بخوانید: «۵ نکته برای نوشتن پستهای قابل خواندن وبلاگ!»

قبل از نوشتن: همیشه تحقیقات کلید واژه شروع می شود

اولین قدم از copywriting SEO چیزی برای نوشتن نیست. شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی در مورد آن بنویسید. برای چه موضوعاتی مورد نظرتان را می خواهید؟ شما باید از کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی استفاده کنید. بنابراین، اولین قدم از copywriting SEO، تحقیق کلمه کلیدی است. تحقیق کلید واژه می تواند به عنوان فعالیت هایی که شما انجام می دهید تعریف شود تا کامپایل لیست گسترده ای از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی که مایلید رتبه بندی کنید را داشته باشید.

تحقیقات کلیدی مناسب شامل سه مرحله زیر است:

مرحله اول : مأموریت را تهیه کنید

قبل از شروع تحقیقات کلمات کلیدی واقعی، باید درباره مأموریت خود فکر کنید. ماموریت شما چیزی است که شما را از تمام وبلاگ های دیگر جدا می کند. در حالی که فرمول مأموریت خود را دارید، باید به سؤالاتی پاسخ دهید: چه کسانی هستید و در مورد وبلاگ شما چه خبری دارند؟ چه چیزی خاصی را ایجاد می کند؟ زمان را بیاورید و مفهوم خود را به معنای واقعی کلمه بنویسید. اگر میخواهید بیشتر درباره فرمولبندی مأموریتان بدانید، لطفا پست ما را درباره مأموریت وبسایت خود بخوانید.

مرحله دوم : فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط را ایجاد کنید

هنگامی که یک مأموریت واضح ترسیم کرده اید، می توانید لیستی از تمام شرایط جستجو (کلمات کلیدی) که می خواهید توسط آنها وبسایت شما را جستجو کنند، شروع کنید. اگر ماموریت شما روشن است، باید مشکلات کمی را با شرایطی که در مورد بازار تو در تو شما و نقاط فروش منحصر به فرد شما وجود دارد، مطرح کنید. اینها کلمات کلیدی هستند که می خواهید برای آنها پیدا کنید.

به منظور رسیدن به شرایط خوب شما باید در آنچه مخاطبان شما از سایت انتظار دارند را قرار دهید. آنها به احتمال زیاد شما را پیدا می کنند؟ چه چیزی را در Google جستجو می کنند؟ در پایان تحقیق کلمه کلیدی ، شما باید لیستی از تمام شرایط جستجو مربوطه را که مردم می توانند استفاده کنند داشته باشند. همچنین، ترکیبات و تفاوت های ظریف در این شرایط را در نظر بگیرید.

چند ابزار وجود دارد که می توانند تحقیقات کلیدی را بسیار ساده تر انجام دهند. پست ما درباره ابزارهای تحقیقاتی کلمه کلیدی و پست در مورد چگونگی انتخاب کلمه کلیدی مرکزی را بخوانید اگر شما نیاز به راهنمایی بیشتری دارید.

در نهایت شما باید یک مرور کلی مفید انجام دهید. چنین مرورگری کمک بزرگی در فرآیند copywriting SEO شما خواهد بود. ایجاد یک جدول می تواند به این موضوع کمک کند. سعی کنید با ترکیب کلمات کلیدی نیز کنار بیایید. سپس کلمات کلیدی را با برخی از اولویت ها مرتب کنید – کدامیک از کلمات کلیدی برای رتبه بندی بسیار مهم (بسیار نزدیک به ماموریت شما) اهمیت دارد و کدام یک از آنها اهمیت کمتری دارد؟ هنگام انتخاب کلماتی که برای اولین بار انتخاب می کنید، باید در نظر بگیرید که احتمال دارد که صفحات شما برای این کلید واژه خاص رتبه بندی شود. در بسیاری از موارد، تمرکز بر روی کلمات کلیدی کمتر محبوب و کمتر رقابتی می تواند یک استراتژی خوب برای copywriting SEO باشد. خواندن پست های ما در مورد اینکه چرا شما باید بر روی کلمات کلیدی طولانی متمرکز شوید و با همراهی کردن بلند و طولانی با علاقه در مورد اهمیت کلمات کلیدی رقابتی کمتری آشنا شوید.

مرحله سوم : ساخت صفحات فرود

گام نهایی تحقیق کلمه کلیدی برای ایجاد صفحات بسیار جذاب برای کلمات کلیدی که می خواهید برای آن پیدا کنید. یک صفحه فرود بسازید. صفحه فرود یک صفحه است که برای جلب بازدیدکنندگان که از طریق یک کلمه کلیدی خاص به وبلاگ شما رسیده اند، طراحی شده است. این می تواند یک صفحه اختصاصی یا پست وبلاگ بهینه شده برای یک کلمه کلیدی خاص باشد. اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان شما می توانند از هر صفحه فرود شما از طریق وبلاگ شما را پیدا کنند واطمینان حاصل کنید که برای هر یک صفحه فرود, کلمه کلیدی مرتبط با موضوع آن را ایجاد کنید.

تحقیقات شما در زمینه کلمات کلیدی به شما جهت گیری های زیادی را در مورد چه چیزی در مورد وبلاگ می دهد. شما باید محتوایی را در اطراف یک کلمه خاص باز کنید. یک کلمه موضوعی نیست در کنار کلمه کلیدی (یا عبارت کلیدی)، شما نیاز به یک زاویه، یک داستان خاص در اطراف آن کلمه کلیدی خواهید داشت. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آن بدانید، نکات ما را در مورد چگونگی ارائه ایده هایی برای وبلاگ خود بخوانید.

سه مرحله نوشتن مقاله

هنگامی که تصمیم گرفتید بر روی یک موضوع یا یک داستان که می خواهید بنویسید، copywriting  واقعی SEO شروع می شود! به نظر ما فرایند نوشتن شامل سه مرحله است: تهیه، نوشتن و اصلاح.

فاز اول فرایند نوشتن: آماده سازی متن شما

مرحله اول پردازش واقعی copywriting SEO آماده متن شما است. قبل از قرار دادن قلم خود در کاغذ، یا انگشتان دست خود روی صفحه کلید، کمی وقت بگذارید و در مورد آنچه که میخواهید بنویسید فکر کنید. احتمالا موضوعی در ذهن دارید، اما قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، باید پاسخهای صریح به سوالات زیر را داشته باشید:

  • هدف از نوشتن شما چیست؟ چرا شما نوشتید؟ شما می خواهید به چه چیزی برسید؟
  • پیام اصلی پست شما چیست؟ سوال اصلی شما که می خواهید پاسخ دهید چیست؟
  • خوانندگان شما چه کسانی هستند؟
  • چه اطلاعاتی لازم است که قطعه خود را بنویسید؟
  • در چه صورت شما اطلاعات خود را ارائه می دهید؟ ساختار مقاله شما چیست؟

پست ما در مورد تهیه یک پست وبلاگ، شما می توانید همه چیز در مورد چگونگی ارائه پاسخ های صحیح و روشن به ۴ سؤال فوق بیان شده است مشاهده کنید.

ساختار متن

مهمترین عنصر تهیه متن شما تنظیم ساختار متن شماست. ساختار متن در سایت شما برای copywriting SEO بسیار مهم است. اگر محتوای شما به وضوح ساختار یافته باشد، احتمال داشتن رتبه خوب در Google بالاتر خواهد بود.

قبل از شروع نوشتن، واقعا به فکر ساختن قطعه ای باشید که تشکیل دهنده ساختار و اسکلت متن شماست: به خواننده کمک می کند تا ایده اصلی متن شما را درک کند.

پست ها یا صفحات با ساختار واضح نیز باعث افزایش تبدیل در وب سایت شما خواهد شد. اگر پیام شما به طور صحیح توسط مخاطبان شما درک شود، شانس بیشتری برای خرید محصولات خود یا بازگشت به وب سایت شما خواهد بود. اگر می خواهید نکات عملی در مورد چگونگی تنظیم ساختار یک نوشتار را بخوانید، باید ساخت یک ساختار وبلاگ بنویسید.

مرحله دوم  فرایند نوشتن: نوشتن متن شما

پس از آماده سازی اولیه، می توانید فرایند نوشتن واقعی را شروع کنید. این حدود ۲۰٪ از کل زمان مورد نظر شما را صرف مقاله می کند.

فقط بنویسید!

مهمترین نوک این مرحله از Copywriting SEO  فقط نوشتن است. مردم اغلب با قرار دادن اولین عبارت (یا پاراگراف اول در مورد آن) مشکل دارند. شما می توانید نوشتن بخش اول را به طور کامل انجام ندهید. فقط دو کلمه را با اشاره به محتوای اول پاراگراف قرار دهید و شروع به نوشتن پاراگراف دوم کنید. پس از اتمام ساختن پست خود، ابتدا و انتهای آن ساده تر می شود.

اگر یک جمله یا جملاتی از نظر دستوری صحیح نباشد یا به نظر مفهوم کلمه درست نباشد نگران نباشید، فقط نوشتن را ادامه دهید و درباره آن نگران نباشید. شما می توانید این موارد را در مرحله بعدی بازنویسی کنید که در حال ویرایش است. مرحله نوشتن، مهم است که در جریان نوشتن باقی بماند.

ساختار متن خود را حفظ کنید

هنگام نوشتن، از ساختاری که در فاز آماده سازی خود ایجاد کرده اید استفاده کنید. سعی کنید پاراگراف ها را با توجه به این طرح بنویسید. اطمینان حاصل کنید که پاراگرافهای مهم و روشن را بنویسید ما به شما توصیه میکنیم هر پاراگراف را با مهمترین جمله شروع کنید. سپس در این جمله توضیح دهید یا شرح دهید. در خواندن اولین جملات پاراگرافها، خواننده میتواند مهمترین مطالب را از مقاله شما درک کند.

اطمینان حاصل کنید که متن شما قابل خواندن است

خواندن یک صفحه می تواند سخت باشد. اگر میخواهید خوانندگانتان تمام پست وبلاگتان را بخوانند، باید مطمئن شوید که خواندن مطالب راحت و آسان باشند. پست هایی که بسیار روان و خواندنی هستند، به بازدیدکنندگان بیشتر بازده و نرخ تبدیل بالاتر می رسند. از همه مهمتر، اطمینان حاصل کنید که متن شما برای مخاطبان مورد نظر شما خیلی دشوار نیست.
میخواهید نکات بیشتری در مورد نوشتن متون قابل خواندن بخوانید؟ لطفا پست ما را با راهنمایی هایی در مورد چگونگی ایجاد پست های وبلاگ بیشتر قابل خواندن و پست ما با راهنمایی در مورد چگونگی بهبود تایپوگرافی وبلاگ خود بخوانید. این نکات واقعا به شما در تنظیم روند پردازش کپی رایت SEO کمک خواهد کرد.

از برخی نکات سبک ما استفاده کنید

برخی از ما نویسندگان طبیعی هستند و نیازی به راهنمایی های بسیاری برای copywriting SEO نداریم. آنها قادر به نوشتن متن جذاب، سرگرم کننده و قابل خواندن در چند دقیقه هستند. دیگران مهارت ندارند. بنابراین نوشتن جذاب موضوع استعداد است، اما تمرین مطمئنا کمک می کند! اگر میخواهید یک سبک نوشتن جذاب را ایجاد کنید، باید مقدار زیادی بخوانید. خواندن (رمان، وبلاگ، مجله، هر چیز) الهام بخش شما برای نوشتن مقالات عالی به شما کمک میکند. آن را به شما یاد می دهد که چگونه دیگر افراد جملات خود را تشکیل می دهند و پاراگراف خود را ساخته اند. این به شما می آموزد که چگونه از جوک ها و نحوه بازی با زبان استفاده کنید. در نهایت، تعداد خواندن و مطالعه زیاد به شما اجازه می دهد احساس احساسات در مورد آنچه را که متن به راحتی قابل خواندن است ایجاد کنید. اگر میخواهید نکات بیشتری درباره چگونگی اطمینان از اینکه متن شما به سبک خوب است، باید پست وبلاگ خود را در مورد چگونگی به دست آوردن یک سبک نوشتن جذاب بخوانید.

هر بار که بخواهید ببندید

Copywriting SEO  می تواند یک روند شدید باشد. اگر برای دوره های طولانی نوشتید، متوجه خواهید شد که تمرکز سخت تر خواهد شد. اما فاصله زمان دقیق برای هر فرد متفاوت خواهد بود. اگر متوجه شدید که ذهن شما شروع به حرکت می کند، وقت آن خواهد بود که یک تفریح انجام شود.

صحبت کردن برای خودم، من قادر به نوشتن بیش از ۲۰ دقیقه نیستم (اما صادقانه بگویم، توجه من کوتاه است). در آن لحظه می توانم پیاده روی کنم، به جدول زمانی فیس بوک ام نگاه کنم یا یک فنجان چای بنوشم. حتی یک چرت طولانی مدت می تواند به اندازه کافی برای بازگشت به نوشتن شما با سطح تازه و تجدید تمرکز و خلاقیکافی باشد.

مرحله سوم فرایند نوشتن: اصلاح متن شما

هنگامی که فرایند نوشتن واقعی قطعه خود را به پایان رسانده اید، پیش نویس اولیه مقاله خود را خواهید دید. این اولین پیش نویس چیزی است که در مرحله نهایی نوشتن بهبود خواهد یافت.  درگام نهایی هنوز هم زمان زیادی را صرف خواهید کرد.

مرحله تصحیح مرحله ای از روند copywriting SEO است که در آن شما باید “کارهایی که دوست دارید را کنار بگذارید”.  شما باید پست خود را بخوانید و دوباره بخوانید و دوباره بخوانید و اصلاح هر فرمولبندی ناخوشایند، اصطلاحات نامشخص و ساختار پارامترهای جملات را اصلاح کنید. بیایید نگاهی به پنج مرحله ای که باید بپردازیم تا مقاله شما درست شود.

از افزونه محبوب  Yoast SEO استفاده کنید

هنگام اصلاح متن شما قطعا باید از افزونه Yoast SEO خود استفاده کنید. این پلاگین برای copywriting SEO شما ضروری است. این به شما کمک می کند بهینه سازی متن خود را برای موتورهای جستجو.انجام دهید و در عین حال، به شما کمک خواهد کرد که متن خود را نیز قابل خوانا و خواندن کنید. در درس بعدی این ماژول، همه ما درباره نحوه استفاده از پلاگین ما به شما خواهیم گفت. اگر می خواهید یک مروری دقیق تر از نحوه استفاده از Yoast SEO، شما باید پست ما در مورد تجزیه و تحلیل محتوای Yoast SEO را بخوانید.

مرحله یک : به آرامی (و با صدای بلند)

شما می توانید این مرحله را با خواندن نوشته خود به آرامی شروع کنید (و شاید حتی با صدای بلند، این واقعا می تواند کمک کند). هر جمله باید به صورت دستوری درست باشد و املا باید بی عیب و نقص باشد. شما باید از کار خود بسیار انتقاد کنید.

مرحله دو: تمرکز بر احکام

ابتدا مطمئن شوید که هر جمله ای درست است. تمرکز بر املا کلمات و اصلاح فرمول های بی دست و پا. اطمینان حاصل کنید که احکام از نظر دستور زبان درست است. و برای خواندن قابل بررسی است: مطمئن شوید جملات شما خیلی زیاد نیستند.

مرحله سه: تمرکز بر پاراگراف ها

اگر همه احکام در یک پاراگراف تایید شده باشند، به ساختار در یک پاراگراف نگاه کنید. تمرکز بر آن جمله اول در هر پاراگراف. آیا این اولین قضیه هسته واقعا چیزی است که شما می خواهید در آن پاراگراف مشخص بگویید؟ و جملات در یک پاراگراف ارائه شده در یک نظم منطقی هستند. آیا اصطلاحات انتقال را به کار می گیرید تا مشخص کنید ارتباط بین احکام چیست؟

مرحله چهار: ساختار متن را بررسی کنید

بررسی کنید که آیا ساختار بین پاراگراف ها روشن است یا نه. آیا موضوعات در متن شما به ترتیب منطقی ارائه شده است؟ آیا متن شما نیاز به تغییراتی دارید؟

شما همچنین باید سرفصل ها و زیر شاخه های خود را چک کنید. اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی مرکزی شما در یکی از این عنوان ها و زیر شاخه ها قرار دارد. اما به همان اندازه مهم است، مطمئن شوید که عنوانها به خوانندگان شما کمک می کنند تا ساختار متن شما را درک کنند.

مرحله پنج: درخواست بازخورد

گام نهایی در فرآیند copywriting SEO  شما، درخواست بازخورد است. پس از ویرایش متن خود، شما باید از مردم برای بازخورد بپرسید. در وبلاگ ما، همه ی پست هایی که ما نوشتیم، حداقل دو نفر ازهمکاران ما قبل از انتشارآنها را به صورت آنلاین مطالعه می کنند. بازخورد اجازه می دهد تا دیدگاه شخص دیگری از نویسنده و تقریبا همیشه منجر به پیشرفت های بزرگ در پست شود.

واقعا مفید خواهد بود که کسی که از مخاطبان شما متن خود را اصلاح کند، برای بررسی اینکه آیا پیام به درستی در ارتباط است یا خیر، مفید است. همچنین، بازخورد از افرادی که مهارتهای نوشتاری و دستور زبان درست دارند، به شما در بهبود پست وبلاگ شما کمک خواهد کرد.

نتیجه گیری: copywriting SEO  یک فرایند است

Copywriting SEO  بهترین زمانیکه شما یک فرایند سخت را دنبال می کنید بیشترین کار را می کنید و مطمئن شوید که متن شما به همان اندازه خوب است. در حالی که هر کسی یک نویسنده طبیعی نیست، SEO copywriting  چیزی است که شما می توانید در عمل با آن بهتر شوید.

موفق و پیرورز باشید…

ترجمه شده از سایت yoast.com

 

لطفا جهت حمایت از ما مطلب را گسترش دهید

درباره مدیر سایت

صاحب امتیاز سایت آموزش وردپرس هستم در زمینه برنامه نویسی وب فعالیت میکنم و در حال حاضر مشغول نویسندگی در حوزه آموزش وردپرس, طراحی قالب, طراحی و ترجمه افزونه وردپرس هستم ...

پیشنهاد سایت

راهنمایی برای بهبود خوانایی پست وبلاگ

بهبود خوانایی پست وبلاگ بهبود خوانایی پست وبلاگ و خواندن یک صفحه می تواند سخت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *