خانه / آموزش / سئو و بهینه سازی / چطور از تجزیه و تحلیل محتوا استفاده کنیم

چطور از تجزیه و تحلیل محتوا استفاده کنیم

چطور از تجزیه و تحلیل محتوا استفاده کنیم
چطور از تجزیه و تحلیل محتوا استفاده کنیم

ابزار SEO  و تجزیه و تحلیل محتوا در پلاگین Yoast SEO بسیاری از جنبه های نوشتاری متن شما را اندازه گیری می کند. این چک لیست ها در زمان واقعی اجرا می شوند، بنابراین در هنگام نوشتن بازخورد دریافت خواهید کرد! تجزیه و تحلیل محتوا به شما کمک می کند که متن خود را به راحتی بخوانید، در حالی که تجزیه و تحلیل SEO آن را بررسی می کند که آیا متن شما مفید و جذاب است و بهینه سازی شده SEO است یا خیر. در این پست، ابتدا مهمترین ویژگی های ابزار تجزیه و تحلیل محتوا و SEO را شرح خواهم داد. پس از آن، توضیح خواهم داد که چگونه این ویژگی ها را استفاده و تفسیر کنید.

  • مهمترین ویژگی ها
  • قبل از هشدار: محتوای قبل از SEO!
  • ۸ گام ساده برای بهینه سازی متن خود
    • مرحله ۱: متن خود را در وردپرس قرار دهید
    • مرحله ۲: نمرات مطالب خود را بررسی کنید
    • مرحله ۳: تعدادی تنظیمات را انجام دهید
    • مرحله ۴: کلمه کلیدی تمرکز خود را وارد کنید
    • مرحله ۵: توصیف متا را بنویسید
    • مرحله ۶: گلوله های SEO خود را بررسی کنید!
    • مرحله ۷: تعدادی از SEO را انجام دهید
    • مرحله ۸: اطلاعات اجتماعی را پر کنید
  • تجزیه و تحلیل سنگ بنای

مهمترین ویژگی ها

برگه های سایت قابل خواندن باشند

تجزیه و تحلیل محتوا و بهینه سازی سایت شامل دو زبانه می باشد. اولین برگه تجزیه و تحلیل خواندن است. تجزیه و تحلیل خواندن شامل ۶ چک قابل پذیرش است:

اگر یک متن قابل خواندن (بر اساس جنبه های ذکر شده در بالا) بنویسید، افزونه این را با علامت سبز نشان می دهد.

ابزار جدید Insights کلمات کلیدی که بیشتر در یک مقاله استفاده می کنید را بررسی می کند. شما می توانید از این استفاده کنید تا ببینید آیا متن شما در واقع در مورد کلید واژه مناسب است. ممکن است عجیب و غریب باشد اگر کلمات کلیدی کانونی شما در این لیست ظاهر نشود. ممکن است بخواهید مقاله خود را بازنویسی کنید یا یک کلمه کلیدی کانونی دوم را با Yoast SEO Premium اضافه کنید، اگر قابل اجرا باشد.

برگه تجزیه و تحلیل بهینه سازی

زبانه دوم SEO و تجزیه و تحلیل محتوا ، زبانه سئو و بهینه سازی صفحه است. در برگه سئو، ویرایشگر قطعه، زمینه برای ورود به کلیدواژه کانونی و چک های لیست ها سئوی خود را پیدا خواهید کرد.

ویرایشگر قطعه به شما اجازه می دهد درباره یک متا توضیح دهید. این توضیح باید متن کوتاهی باشد که موضوع اصلی صفحه را توصیف می کند. اگر توصیف متا شامل عبارت کلیدی است که مردم استفاده می کنند، متن دقیق توسط Google در زیر نتایج جستجوی خود نشان داده می شود.

هنگامی که کلمۀ کلیدی خود را وارد کرده اید، تجزیه و تحلیل سئو حضور کلیدواژه کانونی خود را در:

افزونه همچنین حضور لینک ها و تصاویر در مقاله را بررسی می کند. این تعداد کلمات و چگالی استفاده از کلمه کلیدی کانونی را در مقاله محاسبه می کند. افزون بر این، افزونه همچنین بررسی می کند که آیا از همان کلمه کلیدی کانونی در سایر صفحات وب سایت خود استفاده می کنید. این باید شما را از رقابت با خودتان آگاه سازد و از این کار جلوگیری کند.

اگر یک متن نسبتا جذاب و بهینه شده بنویسید (بر اساس فاکتورهای ذکر شده در بالا)، افزونه این را با یک علامت سبز نشان می دهد. نوشتن صفحات با علامت های سبز نشان از تجزیه و تحلیل خوب متن و بهبود در دریافت کلمات کلیدی که باعث میشود رتبه بندی این صفحات بهبود بخشد.

بیشتر دانید : ‘SEO copywriting : راهنمای نهایی’

قبل از هشدار: محتوای قبل از SEO!

در محتوا و تجزیه و تحلیل سئو محتوا قبل از SEO می آید. این به این معنی است که اول و مهمتر از همه شما باید یک مقاله عالی بنویسید. شما باید تلاش کنید نوشتن یک متن جذاب، ساختار یافته و قابل خواندن داشته باشید. از چک لیستهای محتوای ما استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که متن شما زیبا و آسان است.

پس از بهینه سازی متن خود برای خوانایی، شما می توانید به چک لیست در برگه تجزیه و تحلیل سئو نگاه کنید. اگر تحقیق کلمه کلیدی خود را به درستی انجام داده اید و پست خود یا مقاله خود را با یک کلمه کلیدی متمرکز کرده اید، اکنون کلمه کلیدی تمرکز خود را تغییر ندهید! خواندن مطلب درباره علامت سبز و اطلاعات بیشتر

۸ گام ساده برای بهینه سازی متن خود

مرحله ۱: متن خود را در وردپرس قرار دهید

شما مقاله یا پست وبلاگ خود را نوشته اید. شما می توانید به طور مستقیم نوشته خود را در وردپرس ارسال کنید یا آن را قبل از ارسال ویرایش کنید. یا هر کاری که دوست دارید انجام دهید.

اگر بخواهید متن خود را در وردپرس کپی کنید، بدون طرح بندی کپی کنید. شما باید طرح در backend را تطبیق دهید؛ در غیر این صورت، شما ممکن است به برخی از مشکلات طرح اجرا شده بخورید. اطمینان حاصل کنید که قسمتهای زیر را به قسمت ۲، زیربندهای قسمت ۳ و غیره اضافه کنید. سپس عنوان پست خود را در کادر عنوان قرار دهید.

مرحله ۲: نمرات مطالب خود را بررسی کنید

با کلیک بر روی برگه تجزیه و تحلیل محتوا به شما امکان می دهد نمرات خود را در چک لیست های قابل خواندن مشاهده کنید. علامت های سبز نشان می دهد که کدام جنبه خوب است. علامت های نارنجی و قرمز نشان می دهد که شما باید  خوانایی متن خود را بهبود ببخشید. با کلیک بر روی چشم کوچک راهنما، مفاهیم را که در آن تجزیه و تحلیل با مشکل مواجه شده است، نشان میدهد و برجسته می کند. چک لیست های محتوا به شما کمک می کند که مقاله خود را به راحتی بخوانید. اطمینان حاصل کنید که کل علامت ها (یکی در سمت راست بالا در قسمت پشت پست خود) سبز است. اگر بیشتر قسمتهای قابل خواندن پوشش داده شود، علامت کلی سبز خواهد شد.

مرحله ۳: تعدادی تنظیمات را انجام دهید

چک کردن تجزیه و تحلیل محتوا به شما نشان می دهد که چه جنبه هایی از خوانایی نیاز به بهبود دارد. برخی از مسائل قابل خواندن آسان است. اگر شما تمایل به نوشتن جملات طولانی و بلند دارید، تجزیه و تحلیل محتوا به شما نشان می دهد کدام جمله ها را مجددا بازنویسی کنید. شما باید جملات طولانی را به جملات کوتاه تر تقسیم کنید. اگر پاراگرافها خیلی طولانی باشند، باید آنها را به بیتهای کوچکتر تقسیم کنید. اگر بیش از حد از جملات مجهول (صدای غیرفعال) استفاده می کنید، سعی کنید برخی از این جملات را دوباره تغییر دهید.  اگر قسمت توزیع فرعی شما بهینه نباشد، اضافه کردن زیرنویس توضیحات (subheadings) اضافی توصیه میشود.

اگر متن شما علامت های قرمز را در کلمات گذرا یا Flesch Reading Ease نشان می دهد، پیشرفت سخت تر خواهد بود. نمره Flesch Reading Your Ease از جمله جمله های کوتاه تر شما خواهد بود. بررسی کنید که آیا از واژه های دشوار (شامل بیش از سه هجا) استفاده می کنید. آیا می توانید این را بازنویسی کنید؟

با افزودن برخی از واژه های گذارا، متنون کم با کلمات در حال گذار را می توان بهبود داد. شما نمیتوانید این کلمات را به صورت تصادفی اضافه کنید، هر چند ساختار متن را تجزیه و تحلیل کنید و تصمیم بگیرید که کدام کلمات انتقال مناسب را دارا هستند. کدام کلمات باعث می شود رابطه بین پاراگراف ها و بین جملات بیشتر به خوانندگان شما القا شود.

آیا احتمالا در متن شما شمارش وجود دارد؟ در این مورد، شما می توانید کلمات عبور مانند اول، دوم و بی نهایت را اضافه کنید و شاید شما نیز می توانید کلمات عبور (گذارا) را در نتایج خود اضافه کنید. آیا کلمات مانند خلاصه، به این ترتیب یا به همین ترتیب در پاراگراف آخر شما متناسب هستند؟

مرحله ۴: کلمه کلیدی تمرکز خود را وارد کنید

پس از اتمام بهینه سازی خواندن مقاله خود، شما باید تجزیه و تحلیل محتوا SEO را شروع کنید. روی زبانه جستجوگر سئو کلیک کنید و کلمه کلیدی کانونی خود را در زمینه مناسب Yoast SEO Metabox وارد کنید. کلمه کلیدی کانونی شما کلیدواژه ای است که شما پست خود را برای رتبه بندی می خواهید. در حالت ایده آل، این باید یک کلمه کلیدی باشد که از تحقیقات کلید واژه شما ظاهر شود و شما در طول تمام دوره نوشتن آن را به خاطر داشته باشید.

بیشتر بدانید: “چگونگی انتخاب کلیدی کلیدی و کانونی عالی و کامل

Yoast SEO Premium  امکان بهینه سازی یک مقاله برای بیش از یک کلمه کلیدی را فراهم می کند. بهینه سازی پست شما برای کلمات کلیدی چندگانه به شما امکان می دهد که رتبه بندی بیشتری برای کلمات کلیدی و ترافیک به سایت خود را از طریق کلمات کلیدی بیشتری کسب کنید.

مرحله ۵: توصیف متا را بنویسید

توصیف متا از پست خود را وارد کنید به وضوح شرح دهید که منظور پست یا مقاله شما چیست و مطمئن شوید که از عبارات دقیق در کلمات کلیدی کانونی خود استفاده کنید. توصیف متا توسط Google در زیر URL نمایش داده خواهد شد، اگر افراد برای کلید واژه کانونی شما را جستجو کنند.

مهم است که توصیف متا حاوی کلید واژه کانونی باشد. نه به این دلیل که رتبه بندی سایت شما را بهبود می بخشد، بلکه به این دلیل که در غیر این صورت گوگل معمولا توضیحات متا را در نتایج جستجو نمایش نمی دهد. گوگل سعی خواهد کرد مطابق با پرس و جو جستجو با توضیحات و اگر کلمات کلیدی کانونی در توصیف متا مطالب ذکر نشده باشد، گوگل فقط یک قطعه تصادفی از صفحه شما که حاوی کلمه کلیدی است، نمایش میدهد.

توصیف متا نباید خیلی طول باشد. از سوی دیگر، هیچ “مجازاتی” برای داشتن توصیفات بیش از حد طولانی وجود ندارد. آنچه شما باید توجه کنید این است که:

۱٫ جملات مفید و منطقی از طول مناسب برخوردارند

۲٫ هنگامی که آن را به نصف کاهش دهیم، هنوز هم این حس کنجکاوی را در بازدیدکنندگان ایجاد می کند که کلیک کنید.

بیشتر بدانید: «چگونه یک متا توصیف درست را ایجاد کنید»

مرحله ۶: علامت های  SEO خود را بررسی کنید!

اتمام این علامت های SEO! علامت های سبز را دوباره به شما نشان می دهد که چه جنبه هایی از SEO شما خوب هستند. علامت های نارنجی و قرمز نشان می دهد که شما می توانید استراتژی SEO خود را بهبود ببخشد. شما لازم نیست برای بهینه سازی تا زمانی که تمام علامت ها سبز باشند. پست در Yoast.com، اغلب دارای چند علامت پرتقالی و گاهی اوقات حتی یک یا دو علامت قرمز است. نکته مهم این است که علامت کل (یکی در سمت راست بالا در پشت پست خود) باید سبز باشد. اگر بیشتر جنبه های SEO شما پوشش داده شود، علامت کل سبز خواهد شد.

گام ۷: تعدادی از SEO را انجام دهید

چک کردن تجزیه و تحلیل سئوها نشان می دهد در چه جنبه ای شما می توانید SEO خود را بهبود ببخشد. اطمینان حاصل کنید که به تیتر عنوان، عنوان و زیر عنوان مقاله خود را به طور انتقادی نگاه کنید. آیا این کلمات کلیدی خود را کانونی انتخاب کرده اید؟ اگر نه، می توانید آنها را تغییر دهید (بدون تغییر ساختار یا محتوای مقاله خود) به طوری که کلمات کلیدی کانونی خود را در همه بخش های متون خود قرار ندهید، هر چند! این خیلی زیاد است. با استفاده از کلیدواژه کانونی خود در یک عنوان و درعنوان خود باید کافی باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد عنوان در یکی از پست های Michiel  را بخوانید.

شما همچنین باید چند کلمه ای را در متن خود متمرکز کنید. اگر کلمات کلیدی کانونی خود را در پاراگراف اول ذکر نکردید، آن را تغییر دهید. در طول متن، باید آن را دوباره ذکر کنید. به عنوان یک قاعده کلی: سعی کنید از عبارت های کلیدی جستجوی خود در ۱ تا ۲ درصد متن خود استفاده کنید. بگویید، مقاله شما دارای ۳۰۰ کلمه است، به این معنی که شما باید شرایط جستجو خود را ۳ تا ۶ بار ذکر کنید. ۳۰۰ کلمه هدف دقیق نیست و مقدار کلمه کلیدی اشاره ای ندارد. با این حال، ۳۰۰ عدد مناسب برای تعداد واژگان یک مقاله است که نیاز به نشان دادن اقتدار دارد.

مرحله ۸: اطلاعات اجتماعی را پر کنید

گام نهایی در جعبه یاب  Yoast SEO، پر کردن اطلاعات اجتماعی است. اگر شما یک توصیف یا عنوان را برای یک شبکه اجتماعی در این برگه پر کنید، در metadata برای صفحه نمایش داده می شود. این به این معنی است که این توصیف، عنوان یا تصویر وقتی صفحه در شبکه های اجتماعی مربوطه به اشتراک گذاشته می شود نشان داده می شود. این توصیفها اساسا همان الزام را دارند که توصیف متا (که همان چیزی است که آنها به عقب می آیند)، اما معمولا، می تواند طولانی تر نیز باشد. آنها باید به مردم بگویند چه چیزی انتظار می رود و چرا باید روی آنها را کلیک کنید.

تجزیه و تحلیل سنگ بنا

Yoast SEO  ارائه می دهد یک تجزیه و تحلیل سنگی خاص است. از آنجا که مقالات اساسی خود باید بهترین مقالات سایت شما باشند، و شما می خواهید این مقالات در رتبه بالا در موتورهای جستجو.قرار گیرد. اگر یک مقاله در Yoast SEO  را به عنوان یک محور اصلی بنویسید، تجزیه و تحلیل محتوا کمی سخت تر خواهد بود – برای مثال مقاله شما باید طولانی تر باشد. علاوه بر این، شما می توانید بررسی کنید که آیا این مقالات با اغلب به اندازه کافی با شمارنده متن لینک در Yoast SEO مرتبط است.

نتیجه

copywriting SEO  باقی مانده است و کار سخت است. مطمئن شوید که Copywriting SEO را بخوانید: راهنمای نهایی برای راهنمایی های عملی بیشتر. تجزیه و تحلیل محتوا و SEO از SEO Yoast باعث می شود روند نوشتن مقاله های عالی و مقرون به صرفه SEO بسیار ساده تر باشد.

ترجمه شده از سایت yoast.com

 

لطفا جهت حمایت از ما مطلب را گسترش دهید

درباره مدیر سایت

صاحب امتیاز سایت آموزش وردپرس هستم در زمینه برنامه نویسی وب فعالیت میکنم و در حال حاضر مشغول نویسندگی در حوزه آموزش وردپرس, طراحی قالب, طراحی و ترجمه افزونه وردپرس هستم ...

پیشنهاد سایت

راهنمایی برای بهبود خوانایی پست وبلاگ

بهبود خوانایی پست وبلاگ بهبود خوانایی پست وبلاگ و خواندن یک صفحه می تواند سخت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *